Sluss till Vänern

I fredags packade vi in oss i båten igen och skissade in i Vänern. Vi skulle till Åmål på kvällen för att käka och lyssna lite på Diggiloo från vattnet. Och det var inte bara vi som tänkte så.. det var massor av båtar. Vi hade inte väntat oss att scenen skulle vara mot sjön men det var den, toppen ju. Blev en jättefin kväll på Vänern.

Under dagen var vi i barnens farmors stuga och hade det gött ute på bergen. Barnen stannade kvar hos Lena på kvällen när vi åkte till Åmål och vi åkte också dit och sov över.

På lördag förmiddag tog vi båten och slussade tillbaka och stannade då till för lunch på sibylla eftersom vi bara skulle hem och packa upp och packa om för släktträff med Simons pappas alla syskon. Som tradition träffas de alltid sista helgen i juli och har boul-turnering. Riktigt roligt!!

Arvika

Idag tog vi en tur till Arvika med båten. Tog ca 2 timmar att åka dit. Gick bra med barnen och även oss vuxna 😉

Jag hade aldrig varit där som jag minns så det var roligt att komma dit. Fanns ju faktiskt ett gäng affärer att kika i och mycket folk på stan. Vi åt god pizza till lunch och en glass innan hemfärd. Marcus och Simon tog med barnen en runda i ett litet tåg som åkte runt i stan, så de har verkligen turistat 😆 Under tiden kollade jag och Sofia i butikerna.

På vägen hem stannade vi och badade vid vad vi tyckte såg ut som ett bra badberg, dock var det en halkig stenbotten men det dög för att svalka sig 👍

Tisdag

Finfrämmat av mamma, mormor, morfar och Razan i eftermiddag.

SOMMAR

Nu är jag här igen med en uppdatering. Alltså vilken sommar vi har. Strålande sol och supervarmt hela tiden. Signe har sagt flera gånger att det känns som att vi är på semester... tror denna värmen spelar in. Såhär brukar vi ju inte ha det om sommaren. Man kan gå i bikini från morgon till kväll.

Vi är i stugan och bara gottar oss. Så underbart. Jag är inne på min 4.e och sista semestervecka. Sedan jobbar jag 2 lunga veckor och en mer intensiv innan jag går på 1 veckas ledighet till.. då ska vi skola in Herman på förskolan ( samma som Signe går på).

Här kommer lite bilder från de senaste 3 veckorna.

Helgen efter midsommar åkte Marcus och Simon till Höljes. Då passade jag och barnen  på att följa med mamma till Peters stuga i ås. Mycket trevligt. Den helgen firade Peters jobb 350 år, vi fick hänga med på eventet där det bjöds på mat, aktiviteter för barnen och dans på kvällen.

Peters pappa som gör godaste äppeldrickan.

Vi har haft besök av Simon syster med familj här i harnäs.

Vi har även gjort vårt första tältäventyr.. tog båten och åkte ut till ön som vi ser från stugan. Supermysigt och lyckat blev det. Signe (och jag) tyckte det kändes lite läskigt att gå och lägga sig där i tältet på den lilla ön men det gick hur bra som helst och vi sov riktigt bra alla fyra.