Resan till Kroatien

Nu är vi på plats i vårt stora fina hus som består av 5 lägenheter. Resan hit gick bra, även med Herman.

Påväg från centralstation till Arlanda

Skriv inläggstext

Vi har hyrt bil och kan därför lätt ta oss iväg till mattafärrerna och det finns även en galleria bara några kilometer här ifrån. Igår blev det både mathandling och lite shopping.

Kvällens mat blev grillbuffe. Vi dukade långbord längst upp vid poolen så alla fick plats. Eftersom det är lägenheter finns det inte något stort kök med full utrustning att laga mat till 20 personer. Så vi använde istället flera kök som funkade lika bra. 😃👍

Midsommar

Vi åkte till Borgvik under dagen för hederligt midsommarfirande med dans runt midsommarstången. Roligt tyckte Signe.

Familjen Bennetoft var också där 😊

På kvällen var vi hemma hos Mikael och Maria. Midsommarmat och femkamp. När vi dansat färdigt i Borgvik började det regna och regnade till och från hela kvällen sen. Även vädret följde sin tradition alltså. Men vi hade en fin midsommar och imorgon väntar släktresan som detta år går till Kroatien. Dock ska inte mamma och Peter följa med på grund av att Peter fått en ny njure för 3 månader sedan. Känns väldigt tråkigt att de inte kan åka med.

Men vi ska allt ha en fin resa tillsammans ändå.. det jag är mest orolig över är hur vi ska rodda runt allt under resans gång, jag och Simon hade nog inte vågat oss iväg på en liknande resa på egen hand, lilla Herman på 4 månader kräver ju sitt och likaså hans syster, tur vi har många med som ställer upp och hjälper till.

Nä nu ska jag försöka sova.. hör Signe ligga och snarka i sitt rum och Herman ligger och snarkar precis bredvid mig. Nattugglan Simon sitter nere och kollar på film. Klockan är ställd på 07.00 imorgon bitti. 9.30 kommer ff-bussen och hämtar upp oss allihopa och kör oss till Karlstad där vi går på tåget till Stockholm. En hotellnatt där och måndag morgon 06.00 går flyget till Dubrovnik.

Tisdag

Nu har jag inte bloggat på över en vecka så här kommer en sammanfattning.

Tältningen gick bra, de hade sovit riktigt skönt och temperaturen var bra. Tur bara att det inte började regna under natten för tälten var inte vattentätt😄

Vi har skördat de första gurkorna

Firat Sveriges nationaldag i kanalparken

Signe har visst bra program för Herman på Netflix..

Igår var vi i Karlstad och kollade på Elins bal. Signe ville vara lika fin som faster Elin såklart ❤

Tälta

Simon har länge pratat med Signe om att de ska tälta. Och idag kom det ett tält på posten som Simon beställt på wish.

Vi får se om de sover där hela natten eller kommer in. Jag har laddat upp med en hög med filtar om de behöver fylla på i sovsäckarna. Känns som att det kan bli kallt.

Herman Stefan Sven-Erik

Igår hade vi dop för Herman. Trots lite regn i luften blev det en riktigt fin dag på alla vis. Herman sov hela förmiddagen när vi ordnade det sista inför kalaset efteråt som hölls i församlingshemmet intill tvet a kyrka. Vi väckte honom för lite mat och ombyte vid 12.30. Gav honom mat och bytte om till klänningen. 13.00 gick vi in i kyrkan med Signe och Greta i täten, så gulligt.

Hans andranamn är ju givetvis från Hermans morfar och farfar ❤

Herman fick så mycket fina presenter. Han fick även pengar som vi ska köpa ett fårskinn till vagnen för.

Tack alla som kom och delade Hermans dag tillsammans med oss ❤

Torsdag

Igår var vi inbjudna till Signes förskola på trivselkväll. Barnen sjöng några sånger, vi fick gå en runda på gården med olika frågor vi tillsammans med barnen skulle diskutera och lösa. Det handlade om saker de jobbat med under terminen. Barnen visade oss även ett experiment..

Vulkan - experiment

Vi tog med picknickkorg och fröknarna tände grillen. Mysigt men tråkigt nog kom regnet mitt i kvällsmaten.

Idag har det varit ganska fint väder, lite kyligt men ändå skönt tycker ja. Vi har varit ute hela dagen.

Promenad till lekparken efter förskolan
Gunga är en favorit
Snurrgungan är inte heller så dum
Herman sov skönt i vagnen hela tiden

Ikväll ordnade jag med en picknick igen, fast i bättre väder. Signe blev superglad när hon förstod vad det skulle bli. Hon sa att hon hade längtat så mycket efter att ha picknick.. så det får vi nog ha oftare.

Här kommer några bilder från våra odlingar också. Det växer så det knakar.

Signes solrosor
Herman sov gött i bärselen