Fixar designen!

Hej på er! :)
Nu ska jag, Anna, fixa Malins design så om ni tycker att bloggen ser jättekonstig ut så beror det på att alla koder just nu ligger huller om buller här. Tänkte bara meddela det. Hejhej! ;)

Snaart..

Nu är vi snart hemma! Sitter på tåget från Göteborg.

När vi satte oss i planet igår kväll stod det på tv-skärmen att vi hade 10 timmar och 15 minuter kvar tills vi va framme i Istanbul. Ursch då kändes det jobbigt, men jag tog av mig skorna, la på mig filten, la nack-kudden skönt och satte på mig ögongrejen ;) .. och där somnade jag skönt, vaknade och kollade hur länge vi hade kvar av flygtiden, 2.55! Gött, gick på toa, sedan kom frukosten och sen han ja se på början av Grease. Den 10 timmars långa flygresan gick jätte bra alltså. Det tråkiga va att vi fick vänta i nästan 7 timmar på flygplatsen på flyget till Göteborg, men timmarna gick allt där också, även de ytterligare 4 timmarna på de planet, fast de var ganska segt!

21.16 är vi i Säffle, då blir det mammas hemmagjorda köttbullar och potatismos :)
Och gosa med Zimba förstås <3

Sista natten i Thailand för den här gången..

Ja då börjar dessa tre veckor närma sig sitt slut. Känns tråkigt med samtidigt ska det bli skönt att komma hem. Borta bra men hemma Bäst, så äre!

Resan till Bangkok i går gick bra. Och gud vad ja älskar detta hotellet, Pathumwan Princess Hotel. Under dagen har vi legat vid poolen, efter det blev det ännu mer shopping och mat. Nu innan vi gick och la oss tog vi en tur upp till poolen igen och njöt en stund i en av de två 38 gradiga bubbelpoolerna. Upp runt 8-9 imorgon och äta hotellfrukost, sen raka vägen ut till solen och njuta innan det blir ännu en runda i MBK. 23.45 går planet mot kallare breddgrader.

Sista kvällen på Koh Samui.

Hotellet vi bor på har Thai Night Buffe, bbq and cooking show ikväll. Givetvis gick vi på det! Nu är vi verkligen proppmätta, tre rätters!

Vi började med vårrullar, chicken satay, dippsåser och annat gott. De friterade/tillagade så många vi ville ha av allt medan vi stod och kollade på. Efter detta gick vi till nästa kock och bord där han hade allt möjligt, så det var bara att välja och vraka, blev några tallrikar innan vi var nöjda. Fans även färdiga grytor att välja mellan. Ris och fried rise fanns. Till efterätt ska vi strax hämta oss färsk frukt! Ett superbra avslut på en väldigt härlig semester ! <3

Imorgon går planet till Bankok (och ett myclet lyxigt hotell, som vi bodde på sist vi va här) där blir det shopping i MBK (hotellet ligger förövrigt i MBK ;) )

puss & kram

Sol

Det blev en fin dag utan regn, härligt! Vi har de såå gött! :) Några timmar till njuter vi av solen nu..........bara de ja ville säga ;)

En svettig kram till er där hemma.

En utflykt..

Sitter på en restaurang, Suneast heter den. Jag åt kyckling med cashewnötter, så himla gott ! Simon prövade haj, sådär tyckte han. Men man måste ju pröva säger han, (ja kör på de ja vet att ja gillar ;) )

Idag åkte vi på en liten tripp. Åkte nio imorse och kom tillbaka vid tre. Kollade in Big Buddha, apor och hur de får ner kokosnötter, höll även i en! Vi besökte också ett vattenfall.

När vi kom tillbaka till hotellet började det ös-regna, men vi va trötta efter utflykten så vi sov ett par timmar. Hoppas på bättre väder imorgon :)

Drinkbuss...

..Ja just precis, på gatan där man går in till vårt hotell finns det en röd drinkbuss. 89 b / drink, typ 20 kr alltså ;-) Vi tar oss en varsin när vi kommer hem från marknaden.

Idag åt vi kyckling/ fisk med potatisgratäng, gott tänkte vi men den är godare hemma alltså. Imorgon får det bli Thaimat igen, det är dom bäst på här. Vi va även på fot, ben och nack massage, hur skönt som helst, en hel timme knådade dom.

Dagens drink blev en pinacolada, Simon tog mojito. Igår blev det Sex on the Beach för mig och Screwdriver för S ...

Ko Samui

Nu är vi på Ko Samui. Hotellet här är verkligen lyx! Igår när vi kom va de väldigt tjockt med moln, så vi fick inte se något av solen, men idag har det varit sol mest hela dagen. Nu blir det lite mat sen mer sol och bad. Ikväll efter en runda på marknaden och mat på nån fin restaurang ska vi gå in på en av alla massageställen, 180 b för en timme!

LÖrdag 11.30

Igår åkte vi ut till en ö som heter Poda isalnd, där va det verkligen ett paradis! Vit sand och turkost vatten! När vi gick av vår longtailboat var det bara vi och några enstaka personer till på ön. Simon kände sig som Robinson Kruse ;) Men när klockan närmade sig 11 var det fler som hittat dit. Innan vi åkte till baka till Ao nang åt vi pannkaka med choklad, så gött!

Nu sitter vi i lobyn och väntar på vår taxi till krabi flygplats. Vårt flyg går 14.45 och efter 50 min är vi på Ko samui där vi ska få njuta ännu en vecka av paradiset :)

16 Januari

Vi har de så himla gött! Bor på krabi resort, ett mysigt ställe intill havet. Känns lite som en camping ;) vi bor i en liten bungalow, med egen altan. De har en superstor och härlig pool.
Går upp runt 8 varje morgon, äter frukost vid havet. Efter det lägger vi oss antingen vid poolen eller havet, det har mest blivit poolen, då stranden inte är så fin som vi hoppats på. Äter och dricker gött under dagen (mest dricker ;) ) Vi går tillbaka till bungalowen runt fem tiden och duschar och gör oss iordning för att gå ut och äta, prövar nya ställen varje dag. Sen brukar det bli en runda på marknaden.

Idag fyller ju Simon år, vi gick upp lite tidigare än vanligt och tog en longtailboat till Railey Beach, en super härlig strand med coola berg intill. Nu ska vi gå till en av restaurangerna vid havet och Simon har bestämmt sig för att beställa hummer! Kanske även blir ett besök på Hägen-Daz ;)

Grattis på födelsedagen älskling! <3

Framme..

..sen några dagar tillbaka. Flyget till bankok var också försenat så vi han med det. Men flyget ner till krabi fick vi vänta med till morgonen därpå (tordag). Fick bo en natt på ett väldigt lyxigt hotell, gratis ;) Dock var våran väska borta, antagligen kvar i Istanbul, så den fick vi först på fredagen. Det var mindre kul, vi fick börja med att gå och köpa badkläder och solkräm det första vi gjorde, i långbyxor och hur varmt som helst, jobbigt ! Men nu är det bra, sol och bad varje dag :-)

Börjar med ett försenat flyg..

Pågrund av oväder i Istanbul har vårt flyg blivit försenat, 21.00 beräknas det åka från gbg nu istället. Hoppas verkligen det går då också så vi hinner med planet till Bankok så vi inte behöver ta ett senare.... just nu sitter vi här och fördriver tiden..

påväg

Ja nu har vi startat vår resa. 12.37 gick tåget från Säffle. Har varit en jobbig morgon tycker ja, vääldigt nervös, men nu känns det bra, eller bättre iaf ;-) Innan vi gick bort tilö station åkte vi till mormor och morfar med Zimba, han får bo där, mysigt sa han :)

14.10 är vi framme i Göteborg där Malin gör oss sällskap en stund innan vi tar flygbussen till Landvetter. 17.45 går flyget, första stoppet är Istanbul sedan Bankok och till sist Krabi.

Två dagar kvar

Ja nu är det nära, snart åker vi till Thailand. På tisdag tjugo i ett går vi på tåget mot Göteborg. Oj va nervös ja är redan nu, hur nervös ska ja inte va på tisdag morgon? Stackars Simon. Idag har ja packat det mesta, ska fixa några saker imorgon oxå...sen är der packat och klart! :) Wii!

Idag ,alldeles nyss faktiskt, bokade vi nästa resa. Den går till USA och Emma. Ska bli såå kul att få komma till henne och se hur hon har det därborta. Känns väldig lyxigt med två långresor på mindre än ett halvår, men Thailand var bokat före hon åkte och vi måste ju ta chansen att åka till henne nu, för snart är hon hemma igen. Så så får det bli! :)

Fredagsmys

Fredag, veckodagen de flesta tycker bäst om.

Min fredag började med tre timmar på jobbet sedan vidare mot Åmål med Linnea och Sarinya, vi hälsade på Maria och lilla Theo. Vilken goding! När ja kom hem från grannkommunen väntade ett långt skype-samtal med Emma, då ja samtidigt även han med en tur till Netto och Ica, effektivt värre! Nu är även julen bortstädad och snart väntar en lugt kväll hemma, skönt.

Swedish Grace

Som ni kanske såg fick jag två muggar i julklapp. Rörstrands Swedish Grace. En fin servis i pastellfärger som jag skulle vilja använda till vardags. Jag har köpt mig fyra frukost-skålar nu efter jul, var faktiskt lite rea på dom :)