Ledig måndag

Idag har jag och barnen som vanligt haft en ledig måndag. Vi tog en morgonpromenad för att köpa fiskbullar. Det är ju som ni vet våran måndagslunch. Sen tog vi vägen förbi lekparken i kanalparken. 


Herman har varit otroligt gnällig de senaste dagarna. Började med feber natt till onsdag som höll i sig i 2 dygn. Han gick då över till att mest amma även dagtid. Totalvägrade allt i mat/gröt väg. Har varit jättemammig hela helgen och först igår fick han tillbaka matlusten. Idag har han varit ganska lik sig. Dock är han ju extremt mammig och kräver mycket uppmärksamhet, så det är inte helt lätt att få så mycket annat gjort. Tvättberget växer och dammråttorna tar över vårt hem men vad gör det när vi har två fantastiska små troll här hemma... försöker jag tänka.. Men jag blir så stressad av att inte ha ordning och reda runt mig. Jag vill även gärna förbereda allt som går att förbereda, vilket jag inte heller hinner med nu. Så det blir lite som det blir, ibland totalt kaos men på något sätt så reder det oftast upp sig. 


Vi har en kvällspigg kille här hemma. Han somnar alltid genom att bli ammad och om jag försöker lägga ner honom vaknar han antingen direkt eller ca 30 minuter senare så det slutar ändå med att jag får gå och lägga mig med honom eller hämta tillbaka honom till soffan. Sedan är jag hans napp genom i stort sett hela natten. Detta är ju något som framförallt min rygg känner av.. minns att det var precis såhär innan jag slutade amma Signe också. 


Här ser ni en bild på det lilla trollet från ikväll. Tänderna har bara ploppat upp de senaste veckorna men vi tror ändå att förra veckans feber och extra gnälliga kille beror på fler tänder som kanske går igenom kindbenet eller så. Det är ju så svårt att veta, men han har hållit på mycket med fingrarna i munnen. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0