Varmt

Vilken dag det varit! Vilket väder, så himla varmt. Signe var på förskolan som vanligt, det går väldigt bra med lämningarna nu. 


Jag har grejat ute nästan hela dagen. Satte ut alla tomatplantor och även gurkorna. Nu hoppas jag inte det blir kallt igen för gurkorna är väldigt känsliga men de sitter ganska skyddat så jag hoppas det går bra. Vi såg att de gurkorna som blivit började bli bruna och skrumpna ihop så vi tror det kan bero på att de behöver mer näring därför planterade vi ut dem nu. Och sen var jag trött på att ha alla fönsterbrädor fulla med tomat och gurkplantor. 

Gurkorna
Potatis och tomater
Kryddor, lök, morötter, jordgubbar, sallad, luktärt och gurkorna längst bort
Jag har gjort fina nät till jordgubbarna
Mamma kom med en så fin prydnadsblomma. Tycker den är jättefin 😍

Alla dessa pallkragar är nya för iår. Det är faktiskt inte så mycket mer än vad vi brukar ha men vi har samlat allt på ett ställe vilket känns skönt och mycket lättare. Tomater och gurkor har vi alltid haft på den inglasade altanen men nu står endast chilin där och ett citronträd. 


Vi har satt lite olika löksorter, det har vi aldrig gjort förut. Vi hoppas på stor skörd detta år när vi gjort det så fint. 

Det blev grillad korv till kvällsmat idag. Så skönt att kunna sitta ute på kvällen utan att behöva ta på sig jackan. 


Herman har även fått sitt första vaccin idag. 2 sprutor, en i vardera lår. Jag ammade honom samtidigt som han fick sprutorna. Han blev ledsen i max 15 sekunder sen fortsatte han att äta. Andra sprutan var lite värre sa hon, den sved mer och då gråt han något längre men började ganska snart att äta igen efter dem sprutan. Han har inte fått någon feber ännu heller så vi hoppas att han slipper det. Våran duktiga lilla kille. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0