10 maj

Min dag idag. Började med skön sång av Simon och Signe och ett fint litet paket som innehöll superfina örhängen från edblads. 

Lämningen på förskolan gick inte alls lika bra idag. Var en ledsen tjej jag sa hejdå till. Men en av fröknarna ringde efter 10 min och sa att det gick över jättesnabbt så det var skönt. Håller tummarna för en lätt lämning imorgon, hon har ju jätteroligt där. 
Klockan 10 började jag och Herman på kyrkans babymassage, det är ju så himla mysigt. Herman verkade gilla det. 

Efter massagen bjöd mormor med mig till hotellet för lunch innan det var dags att hämta hem Signe igen. Väl hemma kom Simons mamma med 2 superfina Mårbackaperlagoner som nu pryder köksfönstret. Hon jobbade kvällen så kunde inte komma på vårt lilla kalas vi hade klockan 18. Bjöd på Simons hemmagjorda burgare, lökringar och vaniljpannacotta till efterrätt. Det var mamma, Peter, mormor och morfar som kom hit och jag fick blommor, trisslott, presentkort på en av mina favoritbutiker "rituals" en handkräm därifrån och ett paket med dammsugare som jag också älskar 😅 Det är ju så gott. Haft en fin födelsedag tillsammans med de bästa jag vet. 


Jag skrev ju igår att Herman började bli förkyld, idag var det värre, blev bara värre och värre ju längre på dagen det gick. Han har en jobbig hosta och näsan har börjat rinna. Han somnade på mormors arm förut och nu sover han i mitt knä, jag hoppas natten blir lugn och att han orkar sova. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0