Fredag

Ledig dag för Signe men Simon jobbar på i verkstan idag. Var pigga imorse när Simon gick upp så vi gjorde detsamma, käkade frukost tillsammans sen åkte jag och Signe till Ica kvantum och handlade inför helgen och lite mer saker som tagit slut i skåpen. Skönt att ha det gjort, slippa tänka på att handla på några dagar nu. 
 
Vårt köksbord är nu färdigt. Bordsskivan har Simon gjort på samma sätt som de andra 2 borden men här återanvände han benen. Signe hjälpte till att slipa och jag målade allt vitt. Nu är bordet 1,25 istället för 1,60 så vårt kök känns mycket större. 
 
Efter att vi käkat lunch idag så blev det bakning, silviakaka. Kul att röra ihop allt men bäst av allt är nog ändå när hon får slicka skålen. 😉
 
Det är ju väldigt bra att denna fina plåtburk som mormor köpte för 9 kr för ungefär 50 år sen har hamnat hemma hos mig. Den har varit hos mamma så länge jag kan minnas men nu är den som sagt hos mig vilket jag inte klagar över. Perfekt att frysa in bakverk i 👍🏼
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Så fint ni har gjort! Kakan ser mycket god ut!

2017-02-05 @ 09:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0