Onsdag

Idag kom mamma hit strax före halv 9. Hon promenerade med oss till förskolan, det gjorde det möjligt för Signe att ta cykeln. Man måste hjälpa henne rätt mycket, hon trampar inte på så värst bra utan man får skjuta på henne. Det är en promenad på 25 min till förskolan så om hon ska gå själv får vi gå strax efter 8 redan och det är lite väl långt för henne att gå. Ståbräda funkar men det blir rätt jobbigt för mig då. Så vi övar med cykel så ofta vi får tillfälle och hoppas hon snart lär sig det ordentligt. Det är skönt att slippa ta bilen varje dag. 


Igår gjorde vi såhär ... 

Efter att vi lämnat Signe gick vi vidare mot torget för att köpa blommor till vår köksträdgård. Det blev en klematis (och 2 plantor murgröna från trädgårdshandeln i stan) 


Vi planterade nu ikväll.

Jag och mamma tog en sväng till Kappahl och kollade in alla nya fina kläder de fått in. Eftersom Signe hade namnsdag idag kunde vi inte låta bli att köpa några nya plagg till henne. 


Ett nytt fleece-ställ och ett par rosa byxor i denna fantastiska färg

Mössor till båda barnen beställde jag förra veckan och de kom ju lägligt idag. Även en ny bamse-tidning låg i brevlådan. 


Vi hann även med att göra 6-månadersbesök på bvc idag. Allt såg bra ut och Herman växer som han ska. De tyckte han var väldigt redig när han kröp så fint och att han ställer sig upp mot allt berättade de att de inte brukar fråga om det förrän vid 10 månader. Så vi har en riktigt tidig kille här, nästan för tidig, det blir ju extra mycket pass nu. Men samtidigt roligt att se hur han utvecklas. 


Bjuder även på en bild från gårdagens handling

Vi har sedan en vecka tillbaka börjat lämna Signe efter vi läst saga på kvällen så hon får somna själv. Det har gått jättebra, Vi har haft på babyvakten så hon kan ropa på oss där om det är något. Det har hänt enstaka gånger bara förutom ikväll.. Först berättade hon att det blev för mycket gosedjur så hon la bort några. Efter en stund bad hon mig komma och öppna hennes dörr, vilket jag gick upp och gjorde. Sen dröjde det en liten stund till innan jag hörde henne ropa mamma i babyvakten igen... 

-Ja?, svarar jag
- ömmh... hör jag henne
- vad funderade du på?, frågar jag igen. 
Efter en stunds tänkande svarar hon.
- Vart har vi köpt sänghimmeln? 
- Ellos, säger jag
- Jaha säger hon och är nöjd med frågor där. 

Alltså hon kommer med så mycket roliga kommentarer nu 😀


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0