Förskolestart

I tisdags var en stor dag för oss. Signe hade sin första dag på förskolan. Jag är så glad över att vi väntat tills den här åldern. Hon vet precis vad hon vill, vilket hon tydligt kan tala om för pedagogerna. Hon klarar av det mesta själv och behöver därför inte vänta på hjälp på samma sätt som hon behövde för ett år sedan. 
 
De två första dagarna var jag med hela tiden, dag 3 var jag med 45 min innan jag gick till personalrummet och "drack kaffe". Signe hade under tiden jag varit borta berättat för Monica att jag minsann inte dricker kaffe, bara äppeljuice. Hehe! Igår lämnade jag henne bara då var hon där 9.30-12.00, hon hade ätit frukt, varit ute och lekt, ätit lunch samt kissat två gånger på förskolans små söta toaletter. Allt hade gått jättebra. Hon vinkade så glatt till mig i fönstret när jag gick. 
 
Till veckan är planen att hon ska gå samma tid mån-ons, på torsdag blir hon lämnad direkt efter 2,5 års kontrollen på BVC och jag hämtar henne efter jobbet vid 12,45. På fredag blir hon lämnad strax före 8 av Simon och jag hämtar henne efter jobbet 13.30. Denna vecka kommer också räknas som inskolning. Hoppas det fortsätter gå lika bra. 
 
Tanken är sedan att hon kommer gå långdag på tisdagar (9-16.30) kortdagar torsdag och fredag (8-13). Hoppas det blir bra för henne, tisdagen har vi lagt till mest för att det inte ska bli för lite tid på förskolan för henne. Jag börjar inte jobba förrän 16 då men både vi och personalen tror det blir bättre om hon är där då så hon inte missar så mycket av vad de pysslar med samt att det inte ska bli så många dagar i rad utan förskolan. Jag tänker att jag får se de timmarna som städ, tvätt, handling och matlagningstimmar. Kan nog bli väldigt bra när jag tänker mig in i tanken. Eller vad tror ni ? 
 
Redo att kolla in förskolan första dagen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0