16 januari

Idag är ingen vanlig dag för det är Simona födelsedag HURRA HURRA HURRA! 
 
Vi ordnade lite extra fin frukost och sjöng för födelsedagsbarnet imorse. 
klockan 9 kom taxin och körde oss till marknaden vid gränsen till Burma. Det fanns mycket möbler och större träprylar, vi köpte några träskedar samt en träslev att ta ris med.  Signe fick en rosa solhatt, väldigt tjusig. Man kunde köpa 4 orkidéer för 25 kr, ja vart väldigt sugen på att köpa med hem men kunde inte komma på något bra sätt att frakta hem dem. 
När vi var nöjda på marknaden åkte vi till apberget. Jättesnälla och fina apor, de tog jordnötter hur händerna på oss, skalade dem och smaskade i sig. De var inte alls rädda för oss och inte Signe för dem heller. 
Vi hade tänkt stanna vid en strand i närheten, men det var inte så fin som vi trodde så vi åkte hem. Vi åt lunch på en restaurang som hette "No Name" mitt emot låg en frisörsalong som jag gick in på och fick en tid senare på dagen. 
Simon körde dit mig och väntade under tiden hon klippte, det tig ca 15 min, innan vi åkte hem igen gick vi på massage, såå skönt ! klippningen kostade 40 kr och massagen 100 kr. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0