Marten

Fredag och höstmarten. Jag jobbade till 13,00, när jag kom ut väntade Simon och Signe där och strax därefter kom Susanna, Johan och Karl. Vi tog en pizza på bellarosa och givetvis en runda på stan.
 
Mamma swishade en marknadspeng till Signe som gick till ett par jättemysiga fårskinnstofflor..   
Och två djur ur de fina märket schleich, de är så välgjorda och fina. Hon har en ko sedan tidigare också, detta är något jag kommer samla på till henne Och hoppas hon kommer uppskatta många år framöver. 
 
Signe fick även en marknadspeng av en kund till Simon, som även är en god vän till min farmor samt att hon är farfars kusin. Agneta heter hon, väldigt snällt av henne att tänka på Signe tycker jag. För hennes peng köpte vi dessa urcoola arbetabyxor. Självklart måste hon ha det när pappa har en egen verkstad. 
 
Förövrigt har febern slagit till igen. Hon fick vaccin på BVC kontrollen förra veckan, den kunde ge feber ca 10 dagar efter så jag tänkte såklart att det var pågrund av den när hon natt till torsdag hade hög feber, eftersom det har hållit i sig ( på kvällarna/nätterna, dagtid är hon hyfsat pigg men äter dåligt) så börjar jag tro att det är något annat ändå. Vill inte tro det då hon precis blivit som vanligt igen efter förra bacillerna. 
 
Som sagt tog vi en tur på marknaden idag men när vi landade i soffan efter en tur i mataffären också så somnade hon i pappas knä med huvudet vilande mot gosiga Zimba. Vi får se hur natten går och kommer avgöra imorgon hur vi gör med inflyttningsfesten till Sofi och Kim som vi är bjudna på. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0