Grattis mormor

Idag fyller hon år, min mormor, världens bästa mormor. Hon är verkligen det, snällare människa är svårt att finna. Ställer upp för alla och vill att alla ska ha det bra. En fantastisk 70 åring helt enkelt. Hon tycker dock att 70 låter väldigt gammalt, 60 kändes helt ok! Men både jag och hennes syster sa att man är inte äldre än vad man känner sig. 
 
Hon började dagen med att köra en av de syrianska tjejerna till badhuset, sen hem och bakade en marängtårta (som hon tyckte sjönk ihop), hämtade på badhuset sen kom hon hem till oss. Vi hade bestämt att gå på Holgers men när hon berättade om tårtan åkte vi ner till henne och gjorde en ny, klockan va inte mer än 10 så det hann vi med innan det var dags för 11 kaffe. 
 
 
Mormor valde en mockabakelse, det skulle hon alltid ha på sin födelsedag när hon var liten.  
 
Signe smaskade och åt på alla tre godsakerna.. Mer mer.. Sa hon när hon fick smaka på mockabakelsen. 
 
Vi var hemma vid 13. Fixade lunch och sen åkte jag och Signe ner till mormor igen. Klockan tre var det kalas hemma hos henne, Abir och tjejerna ville gratulera. Ing-Britt och Yrjö kom också. Mamma och Simon åkte dit när de jobbat färdigt. Jag började ju jobba fyra så Signe fick stanna kvar och åka med pappa hem. 
 
Två bilder som mamma tog. 
 
Hoppas du haft en bra födelsedag, vi firar dig mer på lördag ❤
 
 
(men ses redan imorgon igen eftersom du ska passa Signe när jag är på utbildningsdag med jobbet😉) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0