Påskhelgen

Vi inledde påsken med Signes barnkalas på torsdag förmiddag. Bjöd mammor och barn på tacogratäng och marängswish. 
 
Hon fick en tavla till sitt rum, en kofta, ett gulligt fat skål och mugg med ugglor, köksredskap, en bok, en sop och skyffel från jabadabado. Tack så hemskt mycket allihop. 
 
På kvällen packade vi bilen och styrde mot Göteborg för att tillbringa två nätter hos familjen Sjöman. 
Lek med småtjejerna, påskmat och en tur på stan. 
 
MEN .... På vägen hem blir jag magsjuk! Så himla tråkigt, vi va ju äntligen påväg till harnäs för att fira påsk. jag mådde dåligt när jag vaknade på morgonen men åt lite frukost och tog en dusch innan vi åkte hem. Jag blir väldigt lätt åksjuk och när vi kört förbi Trollhättan stannade vi för jag skulle sätta mig fram istället (sitter bak bredvid Signe eftersom hennes stol tar så mycket plats från framsättet) men när jag kom ur bilen fick jag ställa mig bakom en busskur och spy. Resten av hemresan gick bra, ja hoppade av i stan och resten av familjen åkte till harnäs och inväntade släkten. Jag tänkte vila några timmar för att senare åka upp till stugan, tänkte att jag kanske spydde på grund av åksjukan. Men så va inte fallet Tyvärr. 
 
Isolerade mig här hemma tills måndag lkväll när Simon och Signe kom hem. Mamma va här några vändor och ställde en matkasse på trappen. 
 
Har ändå några bilder från harnäs som någon, kanske kusin Anna, har tagit. 
Nu har jag repat mig och gör ett nytt försök till helgen att få tillbringa några dagar i stugan. 😊 
Hoppas alla haft en fin påsk 😀

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0