Tisdag

Det blev en tur till Karlstad. Mamma behövde nya skor till Ullas kalas på fredag. Vilket vi letade efter på skopungten. Hon hittade ett par svarta ballerina med en liten kil-klack, enkla och fina. Jag tog inte ens med mig väskan in för jag skulle ju inte köpa några skor. Men visst blev det en påse för mig också.

Ett par svarta höga tygskor (mamma köpte lika fast marinblå) de va såå sköna!


Hittade även fina mönstrade låga som även dom va mjuka och sköna.

Mamma köpte oxå ett par, de blå med blommor. 400 kr för tre par! Jag har sagt att ja inte ska köpa några billiga skor, för man får faktiskt vad man betalar för men sånna här tygskor är ändå nästan bara fina en säsong. Däremot sandaler och vinterskor vill jag ha "riktiga".

Vi tog en tur på bergviks affärer oxå. Delade en pizza på mammas och jag bjöd på glass innan vi åkte mot säffle.


Fick hjälp av Simon att putsa klart fönstren när han slutade och ja städade klart. Så imorgon blir det att umgås med symaskinen.. nya gardiner. Om nu inte bäbisen bestämmer sig för att komma till oss.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0