Onsdag

Började även denna onsdag med massage. Idag var det dags för ansiktet men det tror ja Signe tyckte va jobbigt bara. Hon gillar resten av kroppen bättre, det märks. Fast nästa vecka ska vi massera ryggen, det blir spännande!!

Idag har jag gjort en stor sats med rabarbersaft. Tänkte hälla det i fina glasflaskor och ha det på dopet...


Zimba hade lika ont idag så jag ringde veterinären och fick en tid. Klockan fyra skulle jag vara där, mormor följde med och gosade med Signe under tiden jag var inne. Han har antagligen bråkat med en annan katt och fått en infektion i form av en böld. Han fick lugnade, de tömde ur och satte dränage. Tog även röntgenbilder men det visade ingen fraktur så hans halta tass beror antagligen på infektionen, för de va rejält svullet sa hon. Så nu blir det penicillin och smärtstillande en vecka och hoppas det läker fint. Han måste tyvärr ha en krage på sig tills de läkt också, får inte komma in nya bakterier i såret. Så under helgen får han stanna inne i vår stuga i harnäs..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0