Torsdag 16 Januari

♥Simons 25-års dag ♥

Jag visste ju inte vilken tid jag skulle vakna denna morgon så tänkte att det var bäst att ställa klockan. För ja ville ju ge Simon frukost på sängen och paket förstås innan han skulle ut och jobba.

Yoghurt, hemmagjord müsli, banan och jordgubbar. Flaggan (som jag gjort i sy och träslöjden) och tända ljus också förstås, fint ska det va!

Zimba undrade vad vi hade för konstiga rutiner denna morgon (men han fick mat när ja va nere och gjorde ordning brickan)

Simons present från mig. Zimba hade köpt wm piké-tröja.

Hans mamma och Farbror Sten-åke har varit här med fina tulpaner.

Jag har förberett inför morgondagens kalas för våra kompisar. Vi blir 21 personer och tänkte göra iordning brickor och potatisgrattäng till. Så idag har jag gjort fläskfile och kycklingfile i ugnen, handlat det sista och tror att allt är under kontroll :)

Det blir trångt men tror vi kommer få plats iallafall.

På Söndag blir det kaffe för våra familjer. Så ja bakade även bregottkakor idag inför det kalaset. Får hjälp av mormor med tårtan och mamma skulle baka någon mjuk kaka. Bullar tänkte jag baka före kalaset på söndag.


Resten av släkten vill också fira honom men vi har bestämt att vänta till sommaren med ett större 25-års kalas för dem. Det får bli när man kan sitta ute, omöjligt att få plats med alla inne när man har så stor släkt som Simon har. Så blev det även för hans storasyster som fyllde 25 för ett par år sedan, hon fyller också denna årstiden.


Nu bör han komma in snart. Stänger ju 17.00, men oftast blir det längre. Han har beställt lite olika små tapas-rätter idag. Så det har Malin såklart handlat hem till. Men ja tror minsann har får vara med och laga till det ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0