Onsdag

Igår vid två-tiden slog det mig att ja inte kännt så mycket sparkar. La mig i soffan och somnade till en stund. När ja vakande var det fortfarande inte lika starkt som det brukar. Drack iskallt vatten i hopp om att få mer respons men utan resultat. Visst ja kände kroppsdelar röra sig där inne men inte alls som vanligt. Googlade lite och ringde 1177 som kopplade mig till förlossningen i Karlstad. De sa att detta va väldigt vanligt, kunde bero på att det börjar bli trängre i magen och därför mindre rörelser, att bebisen bytt position eller så kunde det bero på att barnet inte mår riktigt bra. Så hon tyckte att vi skulle komma in för säkerhets skull. Ursch det snöade och va inge vidare bra på vägen, fick köra sakta. Men väl där kollade de puls, blodtryck, temp, urinprov och sedan en CTG-kurva. Allt såg helt normalt ut. Skönt! :-) På hemvägen stannade vi till på Burger King och väglaget va betydligt bättre, hade slutat snöa då.

Nu sitter ja och Zimba i soffan, ja har precis ätit bland det godaste man kan äta till frukost. . .


Nu ska jag virka på filten som ja tänkt ha i vagnen. Antingen nästa vecka eller veckan därpå får vi hämta hem vagnen. Pratade med babyproffsen igår.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0