Barnmorskebesök

Som ni vet va ja hos barnmorskan idag. Allt såg bra ut förutom att hon tycker barnet växer lite dåligt. Det växer, men inte så fort som det borde. Fast det är väldigt svårt att mäta rätt, svårt att känna barnets olika kroppsdelar då jag måste ha ganska starka magmuskler säger hon. (vilket i och för sig kändes bra ;)

Hon frågar också hur jag äter. Och äter gör jag, ungefär som jag alltid gjort. Men man blir ju mätt mycket fortare då det är så trångt i magen redan. Men ja fick stränga order om att vila 30 min efter varje måltid tills på måndag då jag ska dit igen för att mäta. Skulle måttbandet visa för lite då också får jag åka på ett extra ultraljud.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hoppas det rättar till sig :) min har legat mycket inåt, med rumpan alltså och därför gett lite svaga mått. Dessutom hade h*n lite sämre tillväxt under november - när jag jobbade mycket och stressade lite väl mkt. Det rättade dock till sig snabbt när jag gick ner i tid. :)

2014-01-14 @ 20:24:22
URL: http://mammaaaalex.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0