Onsdag

Måste börja med att visa ett fint collage på mamma och Signe ♥ Korten togs igårkväll.


Som ni alla vet har vi ju katten Zimba och han får inte vara ute här hemma i stan. Känns så farligt med vägen och järnvägen. Men idag när jag kom hem hade han kissat på golvet bredvid lådan. Det har hänt förr, sedan länge tillbaka! Men nu idag kände jag bara att jag orkar inte med det längre. Torka, städa, tvätta! Så speciellt roligt är det inte, det finns hushållsatbeten så det räcker och blir över ändå. Han gör väll detta i ren protest när han kommer in och blir "instängd". Så idag bestämde vi (efter att jag ringt både mamma och mormor) att han får börja vara ute.

Lite taskig var jag ändå, öppnade dörren när det regnade. Han ville inte gå ut då, satt bara och tittade ut...

sedan gick han in och la sig en stund igen.

Men nyfikenheten tog över och han hoppade ut när regnandet lugnat sig lite.


Han har sprungit in och ut hela dagen och nu ligger han inne och sover. Hoppas han kommer gillar detta och att han håller sig här på baksidan och inte springer vid vägen. Ni kan ju tänka på att sänka hastigheten när ni passerar oss.
Tack på förhand :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0