Lördag

Såhär får Signe ligga ibland på förmiddagen när ja grejar i köket.


Med ett-tåget kom faster Malin och lilla kusinen i magen♡

Kolla vilka snygga brillor de hade med sig..

På kvällen fick vi besök av mamma, Peter, Hanna och Moa.

Grillat med vaniljpannacotta till efterrätt. Trevligt och gott ♡


MEN största händelsen för gårdagen va att jag fick ett väldigt roligt telefonsamtal. Chefen Lena Degeryd på kaptensgården (ett äldreboende här i stan) ringde och erbjöd mig en tjänst jag sökt där. En tjänst på 55%, men nu har jag i alla fall ett FAST jobb. Och möjlighet att höja mig om jag skulle vilja och söka större tjänster som då är lättare att få när jag redan är inne i systemet lixom. De har ju sina regler och turordningar i Säffle kommun. Men jag tänker att det kanske är alldeles lagom att börja jobba halvtid när signe är liten. Hon kommer antagligen inte behöva börja på dagis redan efter ett år eftersom vi lätt kan planera när jag vet hur jag jobbar och inte lägre blir inringd som vikarie. Simon kan ju styra sina öppettider. Sen finns det förhoppningsvis barnvakter om det skulle köra ihop sig, vi har ju alla nära och kära här i stan.

Nu kan det nästan inte bli bättre, känns som att det är för bra för att vara sant !! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0