Sista Oktober

Hade egentligen en jobb-tur idag. Men jag fick stanna hemma. Pågrund av vad...

Jo.. ett munsår!?... vaknade i måndags morse med en stickande känsla på vänster sida av överläppen. Jaha, tänkte jag och smörjde på nån salva jag hade hemma i hopp om att det skulle bli lindrigt. Men poff sa det bara och halva överläppen va dubbelt så stor och en stor varblåsa syntesen tydligt.

När jag vaknade på tisdag såg det lika dant ut även igår fast lite torrare och en början till ruv. Men jag var upp till Svea-vårdcentral och visade det (eftersom jag fått tillsägelse att göra det av flera kunniga personer) Det va två sköterskor som kollade på de först men de ville att en läkare skulle ta en titt på det oxå. Hon kunde inte heller svara på vad det va. Men hon frågade vart jag jobbar och tyckte inte jag skulle gå iväg eftersom jag som gravid har nedsatt immunförsvar och hos brukarna i hemtjänsten vet man inte vilka baciller det finns. Känns ju dock jätte löljligt att stanna hemma för en sån sak.

Idag är svullnaden något bättre och det är helt och hållet en ruv. Bättre alltså men jag har en stickande känsla på hela vänster kind och även upp över ögat. Känns som små små nålar. Otrevlig! Men läkaren skulle ringa mig imorgon och höra hur det gått så ja får tala om det för henne då tänkte ja.

Jag tänker inte lägga upp någon bild på denna lilla uppkomst men folk som möter mig på gatan tror nog att jag fått en riktig smäll ;)

Det jag åstadkommit idag, förutom alla hushållsysslor, är två plåtar med müsli.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0