Måndag

Mamma har länge klagat på att hon inte ser med sina glasögon på nära håll, hon måste ta av sig dem för att läsa något till exempel. jobbigt! Så igår hade hon en tid på smarteyes i Karlstad. Nu blir det progressiva glas för henne istället. Och nya bågar måste ju också väljas. Det finns ju nästan för många olika former, färger och tjocklekar. Oj vad vi prövade... ja jag också.

Vad tycker ni om dessa ?

Neej det va inte hennes stil...
Dessa va bättre !

När hon valt ett par ( vet inte om det är dessa, för hon prövade mängder som nästan va identiska) Så tog vi en runda i affärerna. Hittade lite till mig själv faktiskt. En stickad tröja, en mössa, längre t-shirt och tre tub-kjolar. Det mesta va dessutom på rean!

Från bebisavdelningen blev det också en liten påse.

Vi kollade också på barnvagnar, svårt att välja. Begagnad, ny ? Märke ? Färg? Vilken typ av hjul? massor av alternativ. Men det kommer bli en ny och ja tror vi bestämt oss. Men ska kolla en sista gång nästa vecka då vi ska på RUL! Ska man köpa en ny måste den beställas i tid då det kan va väldigt lång leveranstid.

Vi åkte till Karlstad 9.00 och kom hem strax efter 17.00 och ja va så trött så 20.00 gick ja och la mig.

I eftermiddag har mormor och Berit varit här och jag (och zimba) har hjälpt dom att göra en skyllt som Säffle FF Damklubb ska lämna över till föreningen till helgen då det är årsfest och 60 års jubileum för det gröna laget.


Men jag får inte visa hur den blev än för beloppet som de kommer ge är hemligt. Så de får bli på Söndag ni får se den !

Imorgon kära läsare så ska jag jobba igen vilket va ungefär 3 månader sedan. Känns lite läskigt faktiskt, har fått en 7.30-16.00 tur vilket innebär att jag ska handla hela dagen tillsammans med Lilian så det kommer säkert gå hur bra som helst. Och på torsdag tog ja en tur 7-14.30. Jag hoppas att jag somnar skönt ikväll och får sova tills klockan ringer, vilket tyvärr säkert inte kommer hända. Men jag vill vara utvilad, jaja det återstår att se imorgon.



Kommentarer
Postat av: Ulla

Välkommen tillbaka till oss på jobbet!!

2013-10-08 @ 21:34:35
URL: http://hjartefrojd.blogg.se/
Postat av: mamma

Det var ingen av de bågarna ja valde! Kanske skulle tagit de röda ;-) vi ses imöra! <3

2013-10-08 @ 21:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0