Rivstartar veckan

Hade inga planer idag så när jobbet ringde 6.30 och frågade om jag kunde komma och jobba till 14.00 så svarade jag ja och klev upp. Har haft en jättebra dag på jobbet, man saknar allt arbetskamraterna och vårdtagarna när det inte blir så många arbetspass.

Direkt när jag slutade åkte ja till Netto och handlade. Hemma tog ja en dusch och sen försökte ja fylla i ansökan om havandeskapspenning. Är allt mycket konstiga och svåra saker att svara på. Men ja fyllde i det ja kunde, resten får vänta.

Nu har ja stått i köket i över två timmar, gjort dubbel sats av müslin, den tar fort slut när vi båda äter det till frukost.

Det blev två stora plåtar!!


Sen va det denna maten man måste laga också... Köpte grytbitar för halva priset på ica-hjärtat förut, perfekt ju. Det blev det en gryta av med kryddpeppar i, det luktar alltså ljuvligt i köket. Har fått jobb både tisdag och onsdag också så då fick det bli korvstoganof och ris i matlådor till mig och Simon.

Simon kom in en sväng strax efter fem och hämtade något (vet inte vad) tog inte av sig skorna ens utan ut igen. Han skulle laga ngt i taket på verkstan. . och sa typ bara att han ville ha något gott till kvällsmat. Med det menar han inte smörgås utan mat. Så då får det bli hasselbackspotatis till grytan. Hoppas det duger.

Nu åker den in i ugnen och jag intar soffan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0