En helg i Göteborg

I lördags morse åkte jag, Simon hans mamma Lena och syskonen Viktor och Elin till Göteborg för att spendera helgen med paret Sjöman. Vi började med lunch hemma hos dem innan vi åkte mot julmarknaden på Liseberg.

Vi åkte dit tills de öppnade klockan 15.00. Då va det fortfarande ljust ute.



Vi gick in på en restaurang/fik, några tog en öl men jag tog varm choklad med grädde i och en lussebulle. Det smakade riktigt bra vill ja lova!

När vi gick ut igen hade det mörknat, såå fint med alla ljus och mysiga små bodar.









På kvällen gick vi ner till en restaurang som ligger precis vid Malin och Henriks lägenhet. De har en blanda meny, grillrätter, pizza, pasta. Jag tog kycklingspett med goda tillbehör.

På natten var hela lägenhetens golv fyllt av madrasser. 7 personer i en liten två ;-) Men bara för en natt gick det bra. Jag och Simon fick sova i köket. Men nästa gång vi kommer tid (tredje advent) så får vi bättre plats, då bor de nämligen i sitt hus i gråbo, strax utanför Göteborg!

Igår hade vi bokat tid med ett medium, men det berättar jag mer om i ett senare inlägg....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0