Dags att sy

Jag och mamma va på textilcompaniet idag och köpte tyg. Det finns så mycket fint där, färdiga gardiner, kuddar, dukar, tyger, dynor, en rolig affär helt enkelt. Jag valde ett grå/vitt randigt tyg som ska bli hissgardiner i sovrummet. Och jag tänkte sy dem helt själv, inte kolla på när mamma syr alltså.

Zimba ska såklart vara med... Han började med att riva ner asken med nålar, vilket resulterade i massa små nålar i den grå ryamattan. När alla nålar var tillbaka i asken började jag klippa i tyget, fållade in ena sidan, när ja kom till hälften på andra tog undertråden slut. När de var fixat och båda sidorna fållade skulle ja göra kanalen upptill, då blev det bara ett enda trassel, trådar från alla håll! Svor lite och gick istället ut och tränade. Men nu ikväll gjorde ja ett nytt försök, trädde om maskinen och sen gick det som en dans. KUL :)

Men nu blir det snart sängen, iväg till kila/gillberga och jobba imorgon.

Återkommer med gardinerna inom kort...

Kommentarer
Postat av: Mormor

Spännande att se fortsättningen.... jag tror du fixar det galant och det kommer bli fint!

2013-03-05 @ 09:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0