Nya Gardiner

Idag har mamma varit här och hjälpt mig sy nya gardiner till det stora fönstret i vardagsrummet. Det blev en hiss gardin i varje fönster, ett fint smal-randigt tyg, med vintervita band. Hängde dem i fönstret på en spiral istället för på gardinstången. Tyckte det blev väldigt bra. Och till sommaren när man börjar öppna ut till altanen så kan ja ju bara ta ner den vid dörren, så behöver inte den vara ivägen. Hur bra som helst ju !
 
Ja vet att det ser väldgt rörigt ut på kortet, med all bröte som ligger utanför på altanen. Det är svårt att ta rättvisa bilder på ett fönster. Men jag kan lovar er att det ser väldigt fint ut i verkligheten.
 


 
Nästan alla julklappar är klara. . . det blir inte så många. Till mamma och brorsan och Simons mamma och syskon. Vi har bestämt att inte köpa något till varandra eftersom vi åker till Thailand 8 Januari, sparar pengarna till det istället !
 
Av tyget som blev över från gardinerna gjorde jag hjärtan till vitrinskåpet...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therése

Blev jättefint! svårt med såna där stora fönsterpartier. Vi har också det och jag har också hissgardiner där. Blir mer ombonat! =)

Kramen

2012-12-10 @ 22:15:15
URL: http://grejsaker.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0