Helgen som gått

I Fredags fick vi lite besök från Göteborg, trevligt. 
 
I Lördags var Simon och Peter ute och hämtade hem en varsin julgran och vi tog faktiskt in den och klädde den på kvällen.
Granen va spännande men ännu roligare var paketen..
 
3.e Advent.. Signe fick öppna sitt tredje paket vid granen..
Vilket innehöll leksaksnycklar. Roligt !!
 
Förövrigt har vi denna helgen testat den omtalade fem-minuters-metoden. Egentligen är det inget jag tycker låter bra, MEN när man inte längre orkar ligga och amma hela nätterna, (läs att vara napp), så tar man till alla knep som finns. 02,30 natten till fredag la jag ner henne i sin säng och stängde dörren. Hon skrek 15 min, och ungefär 5 gånger under den tiden blev hon tyst för att gäspa innan hon fortsatte skrika. När 15 minuter hade gott blev hon tyst och somnade. Även natten till lördag och söndag vaknade hon men vi lyfte aldrig upp henne, bara gick in, la ner henne och sa godnatt. Skrikstunderna blev kortare för varje gång hon vakande och inatt sov hon från 22,00-07,00. Kan ni tänka er vilken lycka !?.. så himla skönt. har inte sovit en hel natt på 9 månader. Nu hoppas jag bara att det håller i sig.  Håll tummarna :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0